Avati Tallinna ringtee Luige-Saku 2+2 teelõik

04.06.2021 | 15:54

Reedel, 4. juunil avati pidulikult Tallinna ringtee Luige-Saku neljarajaline teelõik, mille oluline osa on Transpordiameti ja Rail Baltic Estonia koostöös rajatud Saustinõmme viadukt.
    • Jaga

Transpordiameti peadirektor Kaido Padar nentis, et Luige-Saku teelõigu valmimisega sai eemaldatud viimane ohtlik pudelikael Tallinna ringteelt. Ehitustööde järgselt on võimalik Tallinna ringteel alates Kanamast kuni Väo sõlmeni sõita terves ulatuses mööda 2+2 ristlõikega maanteed. „Koostöös Rail Balticaga saime selle projektiga suure kogemuse ka mudelipõhise ehitamise võtmes. Kogu see ehitus valmis kõigepealt ju digitaalse mudelina ja kindlasti on see teedeehituse tulevik,“ ütles Padar.

Luige–Saku teelõigu ehitus oli esimene Transpordiameti koostööprojekt OÜ Rail Baltic Estoniaga. Kolmest teelõigule rajatud paarisviaduktist üks, Saustinõmme viadukt, hakkab ületama planeeritud Rail Baltica trassi.

„Saustinõmme viadukt on esimene Rail Baltica põhitrassi objekt, mis nüüd ametlikult valmis on saanud. Siia samasse paigutasime 2019. aasta novembris ka uue raudtee ehituse algust tähistava nurgakivi. Mul on hea meel, et see ei jää ainukeseks rajatiseks, kus saame Transpordiametiga Rail Baltica arendamisel koostööd teha ning peagi saame välja kuulutada juba järgmiste viaduktide ehitamise,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

YIT Eesti taristuprojektide valdkonna juhi Priit Kuldsaare sõnul on täna avatud teelõik ettevõtte ajaloos mitmes mõttes märgiline. „YIT Eesti tähistab tänavu oma 30. juubelit. Kuigi oleme aastakümnete jooksul saanud ellu viia palju põnevaid ehitusprojekte nii õhus, maa peal kui ka vee all, saime sellest projektist väga väärtusliku kogemuse ning võimaluse meie ekspertmeeskonna oskusteavet veelgi tugevdada. Tegu oli meie esimese Rail Baltica rajatisega ning esmakordse võimalusega rakendada niivõrd mahuka projekti juhtimisel infomudelit ehk BIMi. YIT Eesti meeskond on Rail Baltica eesseisvateks etappideks tippvormis ja tahame kindlasti anda oma kvaliteetse panuse selle ajaloolise projekti elluviimisesse,“ sõnas Kuldsaar.

Lisaks Saustinõmme viaduktile rajati ehituse käigus ulukitunnelit ületav Tammemäe viadukt ning Saku viadukt kõrvalmaantee nr 11340 ja raudtee ületamiseks. Kogu maanteelõik piirati ulukitaraga. Ehitati ümber eritasandiline Männiku ristmik ja rambid, rajati maanteevalgustus ning ehitati karjäärialale juurdepääsuks kogujatee. 

Mullatöid tehti 660 000 kuupmeetri ulatuses, maha laotati 300 000 ruutmeetrit asfalti ja valati 9000 kuupmeetrit betooni. Valmis 15 000 meetrit põrkepiiret ja 7650 meetrit ulukitara.

2019. aasta kevadel alanud ehitustöid teostas AS YIT Eesti ning ehitustööde kogumaksumus ilma käibemaksuta on 15,3 miljonit eurot.

Avalike suhete osakond

Transpordiamet