Jäämurdetööd ja talvine navigatsioon

Transpordiamet teenindab jäämurdjatega Muuga, Tallinna, Kopli lahe sadamaid, Paldiski Põhja- ja Lõunasadamat, Kunda ja Sillamäe sadamat. Sadamaid teenindatakse kuni sadama akvatooriumini. Lisaks teenindatakse Pärnu sadamasse tulevaid ja sealt väljuvaid laevu Pärnu sadama lootsipoist kuni jääpiirini.

Transpordiametil on kaks jäämurdmise võimekusega laeva - jäämurdja Tarmo ja mitmeotstarbeline laev EVA-316. Jäämurdja Tarmo tööpõld on Soome laht ja  EVA-316 murrab vajadusel jääd Liivi ja Pärnu lahel. Soome lahel on peamiseks jäämurdjaks Transpordiameti prahitud laev Botnica, mille omanik on TS Shipping.

Jäämurdja Tarmo

    • Tarmo on ehitatud 1963. aastal Soomes.
    • 1993. aastal liisis Eesti riik Soomelt Tarmo 191 miljoni krooni eest.
    • Tarmo jäävöö laius on 3,8 meetrit, paksus vööris 33 mm, ahtris 32 mm, külgedel 33 mm. Laeva kütusekulu täisvõimsusel on 52 tonni ööpäevas ja autonoomsus kakskümmend ööpäeva. 
    • Pikkus 84,5 m, laius 21,2 m, süvis 7,4 m.
    • Peamasina võimsus 10120 kW, kiirus 15,5 sõlme, sõukruvide arv 4, kütuse kulu 30 t.
    • Meeskond 33.

    EVA-316

    • EVA-316 on Transpordiameti mitmeotstarbeline laev.
    • Laev on valminud 1980. aastal Soomes, siis kandis ta nime Lonna.
    • 2004. aastal sõlmiti leping Vakaru Laivu laevatehasega EVA-316 ümberehituseks mitmeotstarbeliseks laevaks. Ümberehituse käigus pikendati laevakere 7,8 m võrra, keskossa paigutati õlikorjesüsteemid ja reostuse hoiumahutid (200 m3), ahtriosa varustati pukseerimissälguga pukseerimistööde tegemiseks jääs ning vöör ehitati ümber jäämurdja tüüpi vööriks. Lisaks paigaldati uued suure võimsusega tuletõrjesüsteemid ja vahetati välja peamasinad. 
    • Pikkus 57,9 m, laius 12,2 m, süvis 3,8 m.
    • Peamasina võimsus 3x1717 kW, puhas kandevõime 260 t, sõukruvide arv 2, kütuse kulu 24 t.
    • Meeskond 13.

    Viimati uuendatud 30.08.2021